4 мая 2020 г.

Бел.мова, 04.05


Тэма: Першае і другое спражэнне дзеясловаў. Канчаткі дзеясловаў 1-й асобы адзіночнага ліку

Мэты: Пазнаёміць з  тыпамі спражэння  дзеясловаў, з высновамі, па якіх адбываецца  падзел  дзеясловаў  па гэтых  тыпах, вучыць утвараць форму 1-й  асобы  адзіночнага ліку дзеясловаў I і ІІ спражэння

План урока

1. Актуалізацыя ведаў

Пра якую часціну мовы ідзе гутарка?

           …часціна мовы.

Я        - …абазначаю дзеянне прадмета.
           - … адказваю на пытанні: што робіць? што робяць?
           - … змяняюся па ліках і часах.
           - … маю пачатковую (неазначальную) форму.
          - … у сказе часцей за ўсё бываю выказнікам.





2. Праца ў сшытках
а) Хвілінка чыстапісання - УРОК 38 - Н, І















б) Дзеясловы пісаць і стаяць змяніце па асобах і ліках:

Асоба
Адзіночны лік
Множны лік
1-я
(я)піш..
(мы) піш..
2-я
(ты)
(вы)
3-я
(ён)
(яны)

Асоба
Адзіночны лік
Множны лік
1-я
(я) ста..
(мы) ста..
2-я
(ты)
(вы)
3-я
(ён)
(яны)

Выдзеліць канчаткі, прааналізаваць, якія аднолькавыя, якія адрозніваюцца.
-        Якога часу былі дзеясловы?
-        Як змянялі дзеясловы?
-        Якая частка дзеяслова ў змянялася?
-        Выдзеліце канчаткі ва ўсіх дзеясловах. У нас атрымалася спражэнне дзеяслова.
-        Што такое спражэнне дзеяслова? Што значыць праспрагаць дзеяслоў?
-        Дзеясловы з 1-й табліцы адносяцца да І спражэння, а з 2-й - да ІІ спражэння. Назавіце іх канчаткі.

В) -        Разгледзьце табліцу ў практыкаванні 138, с. 83  падручніка. Назавіце канчаткі дзеясловаў I,  II  спражэння, прачытайце правіла.
Вывучыць правіла, с.83-84

г) практ. 139, с. 84 - вусна
д) практ. 140, с. 85 - пісьмова
е) практ. 141, с. 85—86
Чытанне акразагадкі. Дапаўненне яе дзеясловамі ў форме будучага часу 1-й асобы адзіночнага ліку. Разгадванне акразагадкі. Выбарачнае спісванне. Графічнае выдзяленне канчаткаў дзеясловаў. Дапаўненне сказаў  патрэбнымі  формамі  назоўніка маліна ()
ж) 
Дамашняе заданне. Практыкаванне 142, азначэнне стар. 83-84.

Комментариев нет:

Отправить комментарий