Тэма: Першае і
другое спражэнне дзеясловаў. Канчаткі дзеясловаў 1-й асобы адзіночнага ліку
Мэты: Пазнаёміць з тыпамі спражэння дзеясловаў, з высновамі, па якіх
адбываецца падзел дзеясловаў
па гэтых тыпах, вучыць утвараць
форму 1-й асобы адзіночнага ліку дзеясловаў I і ІІ
спражэння
1. Актуалізацыя ведаў
Пра якую часціну мовы ідзе гутарка?
– …часціна мовы.
Я - …абазначаю дзеянне прадмета.
- …
адказваю на пытанні: што робіць? што робяць?
- …
змяняюся па ліках і часах.
- … маю пачатковую (неазначальную)
форму.
- … у
сказе часцей за ўсё бываю выказнікам.
2. Праца ў сшытках
а) Хвілінка чыстапісання - УРОК 38 - Н, І
б) Дзеясловы пісаць і стаяць змяніце па асобах і ліках:
Асоба
|
Адзіночны лік
|
Множны лік
|
1-я
|
(я)піш..
|
(мы) піш..
|
2-я
|
(ты)
|
(вы)
|
3-я
|
(ён)
|
(яны)
|
Асоба
|
Адзіночны лік
|
Множны лік
|
1-я
|
(я) ста..
|
(мы) ста..
|
2-я
|
(ты)
|
(вы)
|
3-я
|
(ён)
|
(яны)
|
Выдзеліць канчаткі, прааналізаваць, якія аднолькавыя, якія адрозніваюцца.
-
Якога
часу былі дзеясловы?
-
Як
змянялі дзеясловы?
-
Якая
частка дзеяслова ў змянялася?
-
Выдзеліце
канчаткі ва ўсіх дзеясловах. У нас атрымалася спражэнне дзеяслова.
-
Што
такое спражэнне дзеяслова? Што значыць праспрагаць дзеяслоў?
-
Дзеясловы
з 1-й табліцы адносяцца да І спражэння, а з 2-й - да ІІ спражэння. Назавіце іх
канчаткі.
В) -
Разгледзьце
табліцу ў практыкаванні 138, с. 83 падручніка. Назавіце канчаткі дзеясловаў I, II спражэння,
прачытайце правіла.
Вывучыць правіла, с.83-84
г) практ.
139, с. 84 - вусна
д) практ. 140, с. 85 - пісьмова
е) практ. 141, с. 85—86
Чытанне акразагадкі. Дапаўненне яе
дзеясловамі ў форме будучага часу 1-й асобы адзіночнага ліку. Разгадванне
акразагадкі. Выбарачнае спісванне. Графічнае выдзяленне канчаткаў дзеясловаў. Дапаўненне
сказаў патрэбнымі формамі
назоўніка маліна ()
ж)
Дамашняе заданне. Практыкаванне 142, азначэнне стар. 83-84.
Комментариев нет:
Отправить комментарий